26. elokuuta 2009

Mittaa maailmasi (hates Radiokirppis)

Kävin Mittaamassa maailmani. Järkevänoloinen kampanjasivusto kertakaikkiaan, testin mukaan minä olen kuluttajana jahkailija. Taisi osua oikeaan..! Tykkään ikkunaostoksista, kiertelystä ja ihmettelystä, mutta tosipaikan tullen ostaminen onkin haaste. Tähän ei oikeastaan lasketa kirppareita eikä niitä, hmm, herätehetkiä...

Eilen Radiokirppiksellä oli kuitenkin eräs Aivan Ihana Rotsi, joka olisi sopinut Puhin syksyyn hienosti. Kirppis oli menossa kiinni, ja kiirehdin kassalle (myyjien rämpytellessä valoja ja huudellessa vihaisesti asiakkaille). Kassalla kävin seuraavan, jokseenkin hämmentävän keskustelun.

Myyjä: "Missäs tän lappu on?"
Minä: "Oho, onkohan se..."
Myyjä: "Niinpä!"
Minä: "No.."
Myyjä: "No käytsä ettii sitä lappuu tosta jos se vaikka ois tippunut?!"
Minä: "Minäpä käyn."


Ja sitten:

Minä: "Tässä!"
Myyjä: "No ei tää oo tän lappu."
Minä: "Ainakin siinä on sama hinta ja se löytyi tuosta, joten oletan, että..."
Myyjä: "No ei tää oo tän lappu, en mä myy tätä sulle!"

Hämmennyin tylytyksestä ja ilkeilystä, ja pahoitin mieleni niin, että aloin itkeä! Ja minä en todellakaan ole herkkänahkaista tai kyykytykselle alistuvaista sorttia. Uskomattoman töykeää ja epäkohteliasta käytöstä, sulkemisajasta huolimatta. Pitäisi ehkä harkita alanvaihtoa, jos asiakaspalvelu ottaa noin lujaa päähän!
Hassuinta oli, että mistään ei löytynyt sähköpostia tai puhelinnumeroa, jonne olisin voinut reklamoida myyjien käytöksestä. Nettisivuilla on ainoana yhteystietona osoite, ja 0,89e/min numero pöytävarauksille. Lähetänkö minä niille postikortin?!


No, nyt taas koti ja kotiasiat. Mukavaa, vaikka kaikki kukat kuolivatkin!

8 kommenttia:

Annika kirjoitti...

Kävitkö Tampereen radiokirppiksellä? Vai jossain muualla(eikös ne avannut johonkin toiseen kaupunkiin)?

Kata kirjoitti...

Kääk, aivan törkeetä! Olen itse opiskelujen ohella myyjänä eikä tulisi ikinä mieleen puhua asiakkaalle tohon tyyliin. Meillä ainakin liike pidetään auki siihen asti, kun kaikki asiakkaat on valmiita. Ei me hoputeta, vaatteita saa kokeilla rauhassa, vaikka sulkemisaika olisi ovella. Toivottavasti saat reklamaation perille!

Anonyymi kirjoitti...

En ole yllättnyt, itse en oo koskaan saanu tuolla kunnon palvelua. Myyjät ovat järjestään sen näkösiä, että olet nyysimässä toisten tavaroita jne.

Kaneli kirjoitti...

Annika: Juu, Tampereella. Nettisivuilla sanotaan, että ystävällisen asiakaspalvelun Radiokirppis on avannut liikkeen myös Saloon! :D

Mia kirjoitti...

No johan on! Uskon että taatusti tuollaisesta mielensä pahoittaa. :/

Annika kirjoitti...

Joo, Tampereella suurin osa myyjistä on töksöjä hapannaamoja :(. Nyt sinne on kyllä tullut muutama uusi naama välillä, jotka vaikuttavat ihan ok:lta, mutta me käydään siellä tosi usein ja siellä kyllä on aina tosi kiire heillä, että ehkä sen takia on pinna kireällä...mutta ei se oikeuta huonoon asiakaspalveluun.

Asutteko täällä päin vai kävittekö jostain kauempaa?

Kaneli kirjoitti...

Mummulassa käydään siellä aika usein, asutaan pk-seudulla! :)

MonenÄiti kirjoitti...

jessus, olipas tylyä!!! ja tuo itkeminen on tuttua, itsekkin alan itkeä ainakin kun raivostun. eli en huuda ja räyhää tai mellasta, vaan olen vaan niin vihainen että meinaan haljeta ja niinpä kyyneleet tursuaa...