3. syyskuuta 2009

Kolkyt kohta

30 lähenee, en voi sille mitään. Syntymäpäiväni on muutaman viikon päästä, samana päivänä luovun viisurista. Kiitos, kaupunkimme hammashuolto, ihanasta lahjasta! Perheen sisällä emme vietä synttäreitä, mutta joku aina muistaa, ja se tuntuu mukavalta. Kiinnostuneena odotan, koska lakkaan intoilemasta vuosien lisääntymisestä, ja alan ymmärtää sen tosiseikan, etten saa niitä enää vähemmäksi..! Eipä silti, nautiskelen täysin rinnoin elämästäni! Isäpuoleni totesi taannoin, että sustakin on tullut keskiluokkainen. Ehkei sentään, elämmehän rallatellen köyhyysrajan alapuolella, ja kaikin puolin melko boheemia elämää. Vaikka arki, arki kyllä on läsnä ihan toisella tavalla, kuin ennen lasta.

Sain työpaikan, aloitan pikapuoliin. Itketti tänään, kun tuli mieleen, etten ole tiennyt tämän kuluneen olevan äitiyslomani viimeinen viikko. Minä en ajattele ollenkaan niin, että jaksan olla parempi äiti kun saan käydä töissä tms. Minä ajattelen, että olisin paras äiti kotona. Toiseksi paras olen niin, että järjestän lapselle hyvän hoitopaikan ja vietän muun ajan perheeni kanssa. Kolmanneksi paras on niin kuin nyt tulen olemaan, että kakkosvaihtoehdon järjestelyn lisäksi ohjaan nyt syksyllä joulunäytelmän Turun Seikkailupuistoon. Kiinnostaa nähdä, että milläköhän ajalla... Ennen niin tutut 16-tuntiset työpäivät tuntuvat todella kaukaisilta!

Kolmekymppisyys vielä. Kirjoittelin pitkään vakavia, mutta päätinkin laatia lyhyehkön listan kolmekymppisen toiminnoista elämästäni. Ja hei, mä täytän vasta 26! Vielä 4 vuotta aikaa kehitellä näitä lisää!

- Käytän silmänympärysvoidetta säännöllisesti
- Käyn jumpissa, jotka on nimetty tyyliin Vatsapakara, Perfect body tai Fitness pump
- Harkitsin vakavasti Me Naisten tilausta (en sentään tilannut vielä)
- Mäkätän siivoamisesta tai siitä että pitäisi
- Hermostuessani korotan ääntäni vain vähän ja yritän välttää kirosanoja = kuulostan ikävästi äidiltäni
- Huumorini koostuu lähinnä sarkasmista ja ironiasta
- Musiikkia kuunnellessani nyökytän, en yleensä tanssi
- Tyylistäni on muotoutunut naisellinen ja melko hillitty (tähän väliin voinee mainita, että olin ennen punkkari), vaikka se onkin persoonallinen edelleen
- Liikkuisin mieluummin autolla kuin julkisilla, saati sitten liftaamalla
- Tykkään viinien maistelusta ja arvioinnista
- Vietän aikaani pyykinkäsittelyn parissa helposti tuntikausia
- Menen mieluummin katsomaan Dostojevskin Idiootin kuin Marilyn Mansonia
- Kaikki keskeisimmät toiminnot elämässäni liittyvät lapseen, koiraan, puolisoon tai näiden ruokkimiseen

Ehkä mä ajattelen tätä liikaa. :D



Laitoin Huutikseen Ticketin punaisen Rubber rain sadeasun 86cm. Saatiin se, mutta ei se ehkä olekaan Puhin värinen... Sinne siis punaisen ystävät!

4 kommenttia:

shaoli kirjoitti...

Hih, kuvailit juuri mun elämääni noissa ranskiksissa. :D

t. minä 30 + (!!!) risat

Viivu kirjoitti...

:) Täällä kans yks joka tunnistaa itsensä!

Mutta elämää on (?) vielä kolmenkympin jälkeenkin, usko pois!

Viivu 30v.

Vauhtivekaroiden äiti kirjoitti...

Hyvä lista, kuvailee juuri minua (33v)..

Mutta ei se tunnu ollenkaan niin pahalta kuin nuorempana kuvitteli :)

Onnea työpaikan johdosta ja tsemppiä töiden aloitukseen!

Pinja kirjoitti...

Mun huumori on jo parin vuoden ajan koostunut pelkästään ironiasta ja etenkin sarkasmista. Ja moni muukin osu melko nappiin (paitsi toi jumpissa käyminen jääny vähän vähille..!!) ja huom. Mulla on enää kaksi vuotta sinne kolmeenkymppiin! mun pitää ehdottomasti kehitellä sellanen lista: things to do before 30!
:)